Hej!

Välkommen!

På den här bloggen presenterar jag vår stuga i Rörbäcksnäs.

Nedan till vänster hittar man vanliga blogginlägg om vad vi gör i stugan när vi är här. Det handlar mycket om fiske och skidåkning, men även om Rörbäcksnäs med omgivningar. Ibland låter jag någon hyresgäst skriva om sina upplevelser i Rörbäcksnäs.

Till höger hittar man bland annat länkar till sidor med information om stugan, Rörbäcksnäs och hur ni gör för att hyra stugan!

tisdag 26 juni 2012

Orka!

Orkar jag skriva ett inlägg? Jag provar. Jag menar, så många orka-gränser som jag sprängt de senaste dagarna så borde en till inte vara något problem, eller?

Att jobba med kroppen är jobbigt! Speciellt för en kontorsråtta som jag. Men det är roligt! Det är otroligt kul att se hur rummet byter skepnad från lite murrigt och mörkt, till ljust och fräscht.

En del hinder har stötts på och övervunnits. Spånskivorna visade sig gå långt in under taket så jag fick köpa ett multiverktyg, ett sån't där som kan såga riktigt nära kanter, för att kunna få ner skivorna. Samma verktyg ska användas för att få bort sista biten panel mot köket.


Ett annat hinder som jag för husfriden skull valde att inte forcera var Allsång på skansen. Jag fick inte flytta TV:n för att sätta upp spånskivan som ska sitta där... Morden i Midsomer kunde ha blivit ett mord i Rörbäcknäs om jag efter allsången hade gett mig på TV:n, så väggen mellan TV:n och den öppna spisen fixar jag imorgon.


Hmmm... Undrar hur viktigt Sommarlovsprogrammet är för nioåringen? Nioåringen kanske vill roa sig med den nyinköpta studsmattan i stället för att titta på Sommarlov? Nåja, jag hinner nog få upp skivan innan morgondagens gäster kommer.


Förutom renoveringen så har jag hunnit med att tillsammans med Johanna komma ut på ett par pass med landsvägscyklarna och en löptur i skogen. Cykelpassen tog oss till Norge båda gångerna. Cyeklturen fick mig att inse att Norge är ett lägre stående land än Sverige. Jag menar, kolla, minst 100 meter lägre!





1 kommentar:

  1. Inte bara lägre, det verkar som om ni blev av med ca. 25 meter på hemvägen...

    SvaraRadera