Hej!

Välkommen!

På den här bloggen presenterar jag vår stuga i Rörbäcksnäs.

Nedan till vänster hittar man vanliga blogginlägg om vad vi gör i stugan när vi är här. Det handlar mycket om fiske och skidåkning, men även om Rörbäcksnäs med omgivningar. Ibland låter jag någon hyresgäst skriva om sina upplevelser i Rörbäcksnäs.

Till höger hittar man bland annat länkar till sidor med information om stugan, Rörbäcksnäs och hur ni gör för att hyra stugan!

söndag 17 juni 2012

Lugnet före stormen

Jag och ungdomarna är hemma i Uppsala igen. Denna vecka blir lugnet före den renoveringsstorm som ska drabba stugan i Rörbäcksnäs när min semester börjar!

Allrummet ska bli av med bröstpanelen den också, precis som hallen. Johanna, som är kvar i stugan tillsammans med Hilma och Oliver, kommer att smygstarta renoveringen redan den här veckan med att ta ner bröstpanel.

Den här gången ska vi ta ner spånskivan på övre delen av väggen också och sätta upp nya spånskivor som sträcker sig från golv till tak för att slippa få en skarv mitt på väggen. Den skarv mellan gammal och ny spånskiva som blev i hallen kan vi leva med. Den kommer att till stora delar döljas av garderob, hängande kläder, spegel och annat.

När allrummet är klart så kommer nästa utmaning: Bygga en altan! Mäta. Räkna pytagoras. Gräva hål. Gjuta stolpar. Sätta upp reglar. Smacka på trall. Resa staket. Bygga trappa till nedervåningen. Olja. Måla.

Jag har ju en fil. kand. i teoretisk astrofysik, vad kan gå fel?
I'm a physicist. I have a working knowledge of the entire universe and everything it contains - Sheldon Cooper. Dr. Sheldon Cooper.
Och en fil. mag. i tillämpad datavetenskap.

Det kan inte gå fel!

2 kommentarer:

  1. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat. Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat

    SvaraRadera