Hej!

Välkommen!

På den här bloggen presenterar jag vår stuga i Rörbäcksnäs.

Nedan till vänster hittar man vanliga blogginlägg om vad vi gör i stugan när vi är här. Det handlar mycket om fiske och skidåkning, men även om Rörbäcksnäs med omgivningar. Ibland låter jag någon hyresgäst skriva om sina upplevelser i Rörbäcksnäs.

Till höger hittar man bland annat länkar till sidor med information om stugan, Rörbäcksnäs och hur ni gör för att hyra stugan!

fredag 6 april 2012

Tystnad råder


En tystnad värdig långfredagen lägrar sig i stugan. Svågern med familj plus två av mina glin rullade iväg till Kläppen för skidåkning, Johanna och Vera sover, svärmor håller för en gångs skull tyst och läser en bok. Endast tinnitusen tjuter.

Optimist som jag är så tog vi med oss cyklarna upp för att så här i påsktider bola med fartdemonerna på kuperade vägar i frisk fjälluft, men en envis förkylning vägrar lämna min kropp så vi får se hur det blir med cyklandet. Det vore ju kul att köra några mil. Just nu blåser det kallt, men solen skiner och med rätt kläder så skulle det nog bli en skön tur.

Medan jag väntar på att friskheten ska infinna sig så körde jag en bredbandskoll på det mobila bredbandet i stugan och såg att det går nästan lika fort som adsl-abbonemanget hemma! Undrar om det betyder att bredbandet i stugan är snabbt eller att det hemma är långsamt?


Den här hastigheten fick jag när jag flyttat modemet till fönstret i ett sovrum. Det är där vi verkar ha bäst täckning. När det stod i den låsta garderoben så fick vi inte alls samma fart. Undrar om man vågar låta det stå framme även när vi har hyresgäster? Det blir ju lite lättare att plocka med sig det om det står framme. Nästa vecka kommer ju en familj från Täby hit. Från Täby i Attunaland. Vojne, vojne, måtte de låta vikingablodet skvala lugnt.

Men eftersom jag tror på människans godhet så låter jag modemet stå kvar där det är bäst täckning, med den bonusen att om man behöver starta om det så kan man göra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar