Hej!

Välkommen!

På den här bloggen presenterar jag vår stuga i Rörbäcksnäs.

Nedan till vänster hittar man vanliga blogginlägg om vad vi gör i stugan när vi är här. Det handlar mycket om fiske och skidåkning, men även om Rörbäcksnäs med omgivningar. Ibland låter jag någon hyresgäst skriva om sina upplevelser i Rörbäcksnäs.

Till höger hittar man bland annat länkar till sidor med information om stugan, Rörbäcksnäs och hur ni gör för att hyra stugan!

lördag 25 februari 2012

Sista kvällen

Idag blev det längdskidor för hela slanten för mig och Johanna. Grabbarna plus Hilma skjutsade vi till Hundfjället, Vera slappade i soffan (humpf!) och jag och Johanna ändrade planen att åka till Hundfjället på längdskidor och tog ett varv runt Myrflodammen istället. Sedan åt vi en pizza på pizzerian mittemot Hundfjället och snackade lite med innehavaren som visade sig vara en turk som kommit till Sverige via Kanada. En trevlig prick!

Efter pizzan åkte vi hem till stugan (Vera låg i soffan och glodde på TV) och satte oss på trappen och lapade sol och cappuccino.

Jag har sett våra stuggrannar skida iväg och ta åt vänster; nyfiken som jag är tog jag på mig skidorna för att följa deras spår. Det visade sig att de skidat på ett skoterspår ut i skogen. Väl ute i skogen inser jag att jag är i närheten av Vallsjöspåret så jag letar rätt på det och drar ett varv. För att ta sig Vallsjöspåret korsade jag Siktån på en bron som på 20-talet var en del av en damm som användes för att flotta timmer.

Väl hemma visade GPS:en på drygt 8 km. Kul att kunna ta sig till spåret utan att ta bilen!

Under kvällen har vi städat och tagit emot skidåkare som ska åka Öppet spår. De ska bo i undervåningen, så grabbarna har fått flytta upp till oss andra. Imorgon blir det hemfärd så att nästa veckas hyresgäster får plats!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar