Hej!

Välkommen!

På den här bloggen presenterar jag vår stuga i Rörbäcksnäs.

Nedan till vänster hittar man vanliga blogginlägg om vad vi gör i stugan när vi är här. Det handlar mycket om fiske och skidåkning, men även om Rörbäcksnäs med omgivningar. Ibland låter jag någon hyresgäst skriva om sina upplevelser i Rörbäcksnäs.

Till höger hittar man bland annat länkar till sidor med information om stugan, Rörbäcksnäs och hur ni gör för att hyra stugan!

söndag 26 februari 2012

Hemma

Jahapp.

Då var man hemma i Uppsala igen.

Sportlovsveckan hade bara två fel: För kort och för lite längdskidåkning. Egentligen är det ett och samma fel; om vi hade varit kvar ett par dagar till så hade vi åkt mer längd. Men utöver det har det varit en toppenvecka.

Hundfjället bjöd (bjöd och bjöd, tog betalt) för härlig utförsåkning. Långbackarna är de nya favoriterna. Grabbarna på snowboard röstade också fram Hundfjället som bättre än Tandådalen eftersom offpist-åkningen var bättre där.

Värdet var fantastiskt! Sol och värme utan att bli slask i backen. Lite blåsigt emellanåt, men inget som störde. I lördags, när grabbarna och Hilma hängde i backen, var visst E8-an stängd på grund av blåsten. Jag tror banne mig att jag fått lite färg på kinderna.

Johanna har definitivt fått färg på kinderna. Hon har feberrosor... I bilen på väg hem blev hon snorig och har lite feber nu. Antagligen är det Veras förkylning som vandrat vidare. Hoppas den ger sig när den är klar med Johanna!

Den mobila bredbandsrouter jag skaffat fungerade bra. Alla kunde ansluta sina bärbara datorer, paddor och mobiler och surfa med riktigt bra fart. Ibland tappade den geisten och behövde startas om, men annars var det inga större problem. Jag tog med mig routern hem igen, men egentligen kunde den ju ha fått stanna uppe så att hyresgäster kunde få surfa också.

Eftersom vi har suget efter mer skidåkning i oss så har vi redan börjat planera nästa tripp upp. Antagligen blir det helgen vecka 10. Då får förkylningen ha sett till att ha lämnat oss ifred!

Jippie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar