Hej!

Välkommen!

På den här bloggen presenterar jag vår stuga i Rörbäcksnäs.

Nedan till vänster hittar man vanliga blogginlägg om vad vi gör i stugan när vi är här. Det handlar mycket om fiske och skidåkning, men även om Rörbäcksnäs med omgivningar. Ibland låter jag någon hyresgäst skriva om sina upplevelser i Rörbäcksnäs.

Till höger hittar man bland annat länkar till sidor med information om stugan, Rörbäcksnäs och hur ni gör för att hyra stugan!

söndag 23 december 2012

Rusch i butik och spår

Sista ruschen innan julafton. Sonen fick övningsköra till Torgås där vi hyrde skidor, sedan till Stadiums outlet för att komplettera vinterkläderna och vidare till ICA i Sälen för att handla mat.

Efter en snabb lunch kom dagens höjdpunkt. Invigning av elljusspåret! Jag och frun hasade ett varv och märkte att längdskidåkningsmusklerna och flåset inte har bevarats sedan förra säsongen... Men en rapport på skidspår.se blev det.

Nu in i bastun!

Uppesittarkvällen kommer att tillbringas med kockmössan på, den med en finsk flagga på. Lanttulaatikko och porkkanalaatikko ska tillagas.

2 kommentarer:

  1. Övningsköra! Viktor övningskör! Jag minns när han var nyfödd och... OK, han ska inte behöva råka ut för genanta kommentarer i offentlighetens ljus :)

    SvaraRadera
  2. Jag vet! Men det är riktigt kul att köra med honom.

    SvaraRadera