Hej!

Välkommen!

På den här bloggen presenterar jag vår stuga i Rörbäcksnäs.

Nedan till vänster hittar man vanliga blogginlägg om vad vi gör i stugan när vi är här. Det handlar mycket om fiske och skidåkning, men även om Rörbäcksnäs med omgivningar. Ibland låter jag någon hyresgäst skriva om sina upplevelser i Rörbäcksnäs.

Till höger hittar man bland annat länkar till sidor med information om stugan, Rörbäcksnäs och hur ni gör för att hyra stugan!

torsdag 17 maj 2012

Panel och pisces

Vilken dag!

Vi har tagit ner bröstpanelen i hallen, dragit ner tapeten och kasserat en ful garderob. Alla dörrposter och golvlister har tagits ner och sandpapprats. Taklisterna överlevde inte nedmonteringen.


Imorgon ska vi till Sälens Bygg för att köpa spånskivor, nya taklister, färg och penslar och om de har så kanske vi köper tapeter också. Förhoppningsvis hinna smacka upp skivorna och måla alla lister. Ljus och fräscht är looken vi satsar på.

Efter byggarbetet drog jag, Vera och Hilma till Laxtjärn för att inviga säsongens fiske. Och vilken smakstart! Tre fina abborrar ligger och puttrar i stekpannan! Inte för att jag vill skryta, men tjejerna bidrog inte till fångsten.


När abborrarna har ätits upp ska jag in i bastun.

Livet och abborre är gott!

Ser fram emot morgondagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar