Hej!

Välkommen!

På den här bloggen presenterar jag vår stuga i Rörbäcksnäs.

Nedan till vänster hittar man vanliga blogginlägg om vad vi gör i stugan när vi är här. Det handlar mycket om fiske och skidåkning, men även om Rörbäcksnäs med omgivningar. Ibland låter jag någon hyresgäst skriva om sina upplevelser i Rörbäcksnäs.

Till höger hittar man bland annat länkar till sidor med information om stugan, Rörbäcksnäs och hur ni gör för att hyra stugan!

onsdag 18 februari 2015

Givmildhet

En uppföljning till föregående post: Jag kom ut på skidorna! Det blev en helskön tur i elljusspåret. Totalt lite drygt 8 kilometer i en för mig bra fart. Det var mycket folk i spåret kändes det som. Ett par tjejer från Rörbäcksnäs IS, en skejtare och ett par till som susade fram.

Efter åkningen var jag hög på endorfiner och kände mig givmild så jag la en sedel i bidragslådan. Och det ju självklart alla som åker i spåren runt byn göra!




Apropå givmildhet så tycker jag att man ska donera en slant till barncancerfonden. På deras hemsida finns en massa sätt att göra det på. Enklast är nog att donera 50:- genom att SMS:a HOPP till 72 900.

Den sköna skidturen toppade jag med en härlig svettning i bastun.

En lärdom från isfisket jag glömde nämna: Fuktiga fårskinn luktar illa. Men de är sköna att sitta på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar