Hej!

Välkommen!

På den här bloggen presenterar jag vår stuga i Rörbäcksnäs.

Nedan till vänster hittar man vanliga blogginlägg om vad vi gör i stugan när vi är här. Det handlar mycket om fiske och skidåkning, men även om Rörbäcksnäs med omgivningar. Ibland låter jag någon hyresgäst skriva om sina upplevelser i Rörbäcksnäs.

Till höger hittar man bland annat länkar till sidor med information om stugan, Rörbäcksnäs och hur ni gör för att hyra stugan!

lördag 31 januari 2015

Smart stuga

Stugan har blivit smartare!

  1. Jag kan tända och släcka en lampa via internet.  Det är kanske inte den mest praktiska försmartningen, men iallafall, lite coolt är det.
  2. Jag kan kolla temperaturen ute och inne via internet. Lite mer användbart. Och coolt.
  3. Jag kan slå på ett flyttbart element via internet. Helt klart jätteanvändbart! Aldrig mer ska stugan vara helt kall när vi trötta och frusna kommer fram sent på kvällen. Självklart kan jag förvärma stugan åt eventuella hyresgäster också. Coolt att det blir varmt, alltså.
  4. Som kronan på verket har jag pluggat in en Chromecast i TV-apparaten. Nu kan vi casta Netflix, Youtube och Chrome-sidor. Coolt och användbart.
Nästa försmartning blir att installera en teleportör. Jag installerar den så fort någon uppfunnit den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar