Hej!

Välkommen!

På den här bloggen presenterar jag vår stuga i Rörbäcksnäs.

Nedan till vänster hittar man vanliga blogginlägg om vad vi gör i stugan när vi är här. Det handlar mycket om fiske och skidåkning, men även om Rörbäcksnäs med omgivningar. Ibland låter jag någon hyresgäst skriva om sina upplevelser i Rörbäcksnäs.

Till höger hittar man bland annat länkar till sidor med information om stugan, Rörbäcksnäs och hur ni gör för att hyra stugan!

lördag 1 november 2014

Tre bulletiner: Projekt Alfonshelikopter (fas 2), ändrad hyra och fina fiskar

Det är en svår konst att blogga! Nu har det gått nästan ett år sedan förra inlägget, men det kanske blir så om man bloggar om något som kanske egentligen inte varierar så mycket? Jag menar, en stuga är en stuga, en by är en by och allt runt omkring är som det är mest hela tiden.

Men tre händelser tycker jag är värda att uppmärksammas.

För det första: Projekt Alfonshelikopter har gått igenom fas 2 utan problem! Altanen är nu försedd med en urtjusig och urstabil trappa. Jag är mycket nöjd med den. Det är nu en aning kortare väg mellan över- och undervåning.


För det andra: Jag kommer att ändra hur stugan hyrs ut. I fortsättningen kommer vi att hyra ut allt eller inget, dvs det går inte att hyra antingen över- eller undervåningen.

Vi kommer inte att vara i stugan varken i jul eller nyår. Om någon läsare vill hyra är det bara att höra av sig.

För det tredje: Sommarens fiske har varit fantastiskt! Roligast har Äskebäcktjärn och Skärtjärn varit.

I Äskebäcktjärn fick jag blott en eller två öringar per kväll, men de har varit stora och fina! Jag har aldrig fått upp så stora öringar tidigare.



I Skärtjärn har jag fått rödingar av lagom storlek och mängd, helt ok. Röding är kul att få upp. Men idag, första november, fick jag min hittills största röding och den absolut finaste fisken jag någonsin fått på kroken! Otroligt fin färg!


I stort sett alla fiskar jag fått i år har jag fått på ett och samma drag. Ett röd- och guldfärgat skeddrag från Sölvkroken. Draget syns i bilden nedan. Rekommenderas.


Nu ser jag fram emot en vinter med bra skidåkning, följt av en fantastisk vår och så en sommar till. På att-göra-listan står en kjol till altanen (projekt Alfonshelikopter, fas 3), och om det finns pengar, ork och tid så vore det ju ruskigt kul med en ny friggebod vid den nya trappans fot. Den ska i så fall inredas med en vedeldad bastu och ett spa/omklädningsrum, och den får gärna ha en altan som man kan sänka ner en vedeldad bubbelpool i...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar